Чому дитина починає пізно говорити? 9 причин
Педіатри постійно стикаються з переживаннями батьків з приводу термінів, коли дитина повинна почати говорити. Час “йде”, а малюк все мовчить або істотно відстає від норм. Зрозуміло, що це викличе не просто стрес, а щось побільше.
Фахівці сходяться, що багато в чому на процес формування і розвитку мови у дітей впливають батьки, точніше їх поведінку і виховання. Ми не помічаємо, але деякі дії можуть гальмувати розвиток мови у крихти. Ось 9 найпоширеніших причин.
1) не вчимо частини тілаякщо раніше це було поширене повсюдно, не знаю, може бабусі з батьками вчили цьому, але діти весь час чули, як називаються їх частини тіла, особливо в перший час. Причому це були самі базові речі. Джерело зображення: Яндекс.
Картінкісегодня, Толі батьки зленілісь, Толі навчити їх нікому, Толі не звертають увагу на поради від старших або фахівців, але цього не відбувається. Або мало, або взагалі нічого не говорять. Це нам все здається просто і очевидно, а для дітей Все вперше, і все потрібно дізнатися і запам’ятати.
Потрібно постійно промовляти: це ніжка, це ручка, це вушко і так далі по 1000 разів на день. 2) Багато мовсучасна мода-вчити іншу або кілька мов одночасно з раннього дитинства. Відразу скажу, це не погано, скоріше навіть добре, якщо дитина до якого-небудь 3 класу буде спокійно спілкуватися на декількох мовах.
Джерело зображення: Яндекс. Картінківопрос в тому, щоб не істерити і не переживати, що ваша дитина почала пізніше говорити або не заговорив в строк. Якщо з дитинства говорити з ним на декількох мовах, то велика ймовірність, що і почне розмовляти малюк пізніше.
Це потрібно зрозуміти. 3) говорити “по-дитячому” якби не цензура, я б інакше написала, але це, якщо чесно, жесть якась. Ось уявіть, спочатку дорослі люди, які повинні бути прикладом, постійно говорять незрозумілою мовою, па потім хочуть, щоб дитина почала говорити нормально.
Це так не працює. Тим більше, малюк чує, як з ним говорять на одному, а між собою дорослі розмовляють на іншому. Уявляєте, який хаос твориться там в голові?Джерело зображення: Яндекс.
Картінкінужно говорити нормально, особливо якщо мова про важливі речі, наприклад, не ням-ням, а їсти, не бо-бо, а болить, не ва-ва, а подряпина, синяк та інше. Так і вам стане зрозуміліше, що з дитиною, і його словниковий запас збільшиться нормальними словами. 4) не розповідати про речі вокругРебенок підійшов до квіточки, розкажіть, що це квіточка, як він називається, якого він кольору, з чого складається, де росте, хто на нього сів і так далі.
По-перше, для дітей це все в новинку і все цікаво. По-друге, це збільшує словниковий запас і зміцнює в пам’яті певні слова. В ідеалі, кожна ваша дія поруч з дитиною і з ним має супроводжуватися докладним поясненням, що і навіщо.
Джерело зображення: Яндекс. Картинкиякщо раптом ви відчуваєте себе нерозумно і це заважає, подумайте, що важливіше, що ви виглядаєте нерозумно (що не так) або правильний розвиток мови у дитини?5) мовчіть на прогулкахеслі звичайно, дитина не спить, то потрібно описувати те, що відбувається навколо, місце, по якому ви гуляєте, погоду, яка радує чи ні. Якщо малюк знаходиться в колясці, це не означає, що він не слухає.
Якщо до пропливає повз кораблю не можна підійти, це не означає, що ви не можете про нього розповісти. У продовженні минулого пункту варто додати, що батьки повинні промовляти не тільки те, що відбувається з малюком або поруч, але і речі, яких прямо зараз торкнутися не можна. 6) Ні соціалізаціїсточник зображення: Яндекс.
Картінкіс батьками добре, а інші люди потрібні. Тут навіть справа не в тому, що ви можете дати багато більше слів, ніж діти на майданчику або в саду. Це зрозуміло, але ви говорите завжди однаково і про речі, які цікаві або важливі вам.
Ровесники будуть говорити по-різному: хтось швидше, інші повільніше, хтось зрозуміло, хтось ледь два слова скаже, хтось використовує одні мовні формули, хтось інші. Всі люди різні і вимова різна. Все це допомагає, крім іншого, збагатити словниковий запас не тільки безпосередньо словами, а й варіаціями їх вимови.
Все це тільки допомагає в розвитку мовного апарату. 7) не читаєте книгИсточник зображення: Яндекс. Картинка-перше, це поповнення словникового запасу, про який я вже багато разів сказала.
По-друге, написане в дитячій книзі супроводжується барвистими і великими картинками, які допомагають запам’ятати слова і їх значення. По-третє, це додатковий привід для спілкування з власною дитиною, чого сьогодні багато молодих батьків уникають. Не потрібно думати, що книги варто починати читати з 3 років, не раніше.
Це не так, можна приступати вже з дитинства, тим більше там і книжки маленькі, і букви великі, і слів дуже мало. Але, для дитини в самий раз. 8) Немає конкретикиісточник зображення: Яндекс.
Картінкиви помічали, що вихователі до звичайних іменників, наприклад, собака, кішка, будинок весь час додають різну інформацію. Собака велика чорна і злаяКошка маленька біла і дуже пухнаста з круглими вікнами, червоним дахом і зеленими дверима. Все це не просто так.
Така конкретика дозволяє малюкові дізнаватися більше нового і отримувати цілком конкретні і прості асоціації. Коли прийде час, все це» спливе ” в пам’яті дитини і йому буде легше. І це я ще не згадала про словниковий запас; -) 9) біжимо до дитини по першому звукуісточнік зображення: Яндекс.
Картінкіеслі дитина весь час був на вас, то, швидше за все, ми можете по погляду, руху або звуку крихти визначити, чого він хоче або що заважає. Навик, звичайно, хороший і корисний, але до певного моменту. Дитині потрібно давати можливість сказати, чого він хоче або не хоче.
Якщо відразу все робити за першим сигналом, то у нього не буде мотивації, щоб говорити. А навіщо, якщо мама і так все розуміє?А як ви думаєте, що ще може перешкодити дитині заговорити»вчасно”? Поділіться в коментарях. Підтримайте канал: Підпишіться і поставте лайк.
Дякую!Також можна почитати: Погодки: чи небезпечно народжувати? 5 можливих ризиков11 порад як мамі з дитиною пережити розводкак пологи і кількість дітей впливають на старіння?5 міфів у догляді за новонародженим: скільки потрібно мати колясок?